 |
 |
 | Hej Alla!
Ber om ursäkt för det sena svaret.
Vill bara meddela jag kommer att ge er ett alla svar när jag har pratat med KEAB.
Har fått en förhandsförklaring på det hela men återkommer när jag har med kött på benen.
Mvh
Roger
Ordförande, VFEF.
|  |  | |  | |
|  |
| Fick till min förvåning en faktura på en "serviceavgift" till Kungälvs Energi nu när jag bytt tjänsteleverantör. Kostnaden avser drift och underhåll av bredbandsnätet, samt även ett basutbud av TV-kanaler, det så kallade MustCarry-utbudet.
Jag trodde att drift och underhåll betalades genom medlemsavgiften till föreningen och jag vill INTE betala för påtvingade tv-kanaler.
Saxat från hemsidan: "Storleken på serviceavgiften beror på var i kommunen du bor, om du är medlem i en Ffh-förening (Fiber från hemmet), om du bor i villa eller lägenhet mm. Avgiften varierar mellan 49kr/mån till 79kr/mån."
Jag fick på fakturan 80.48SEK för en månad
Någon som kan förklara???
Alf på Ängen |  |  | |
| |
|
|
 |
|  | Jag skulle behöva få hjälp med en liten sak när det kommer till Bredband2.
Jag är idag själv kund och har rekommenderat dessa till flertalet av våra medlemmar.
Dock så har jag stött på ett problem som jag tagit upp med Bredband2 som efter månaders utredning kommit fram till att jag får leva med det. Eftersom att det bara är jag som felanmält detta felet.
Felet yttrar sig som så att jag får EXTREMT dålig hastighet mot servrar som står i telias nät.
Om du har bredband2 så undrar jag om du har möjlighet att maila till mig så skall jag skicka en liten länk där du får testa din hastighet mot en server i telias nät.
Detta för att se om problemet bara ligger hos mig eller om felet finns i bredband2s nät.
roger [a] hemligstugan.com
Tacksam för all hjälp jag kan få och är det flera som upplever samma fel så kanske vi har en chans att få bredband2 att ta tag i felet.
Mvh Roger Wiberg
Ordförande i VFEF
|
 |  | |  |
|
 |  |  | Har ni problem med inkoppling av bredband så kolla att de nya och inte de gamla adresserna är registrerade hos Kungälvs energi. Det har drabbat mig vid försök att byta till Bredband 2. Dom kunde efter flera veckors väntetid inte förstå att jag inte fanns i Kungävs energis kundregister. Posten bytte ju för många av oss till nya adresser för ett par år sedan men Kungälvs energi bytte bara adress på en del av faktureringarna och inte i registret över leverans av bredbandet. Allt enligt kundtjänst.
Nu skall det enligt kundtjänsten hos Bredband 2 och Kungälvs energi efter ca 5 veckors ringande och mailande kunna inom en snar framtid kunna fungera.
Tage Helgesson
|  |
 | |  |
|
|
|
 |  |
| ok lite fel kanske
men snälla skriv ut ert namn i inläggen
hälsningae Birger j |  |
 | |  |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|