reg_medlem2 
 
printable Utskriftsvänlig sida
Här kan vem som helst ställa en fråga, komma med konstruktiv kritik eller helt enkelt bara ösa beröm över föreningens slit. Var ödmjuk i dina formuleringar...
 
 
 
forum_public_activity_icon  
Diskussionsinlägg  (senaste visas överst)
 
paged_firstFörsta
paged_prevSidan av 21paged_nextSistapaged_last
tlNågot är fel
tr
pixel

Sedan en tid tillbaka går hastigheten ner väldigt mycket på bredbandet på kvällen. Jag abonnerar på 50Mb/s men runt kl. 20.00 plus minus några timmar har jag mätt upp (med TP-test 5.0) värden mellan 1.5 och 10Mb/s. Dagtid är det OK = 40-46Mb/s.
Är det någon som har liknande erfarenhet eller vet vad det beror på?

Mvh Ingemar Carlsson

 
Tisdag 1 Nov 2011
pixel
blbr
tlTips till Anna-Karin
tr
pixel

Ang. dina funderingar om bredbandsleverantör, vill jag bara delge dig mina egna slutsatser efter lite "research" som följer;

Om du inte redan anslutit dig till fibernätet med dryga 20 tusenlappar, har du idag goda alternativ. Då jag själv - för bara ett par veckor sedan - kollade utbudet, fann jag snabbt en trådlös Internet-uppkoppling som bara kostade en "normal" tidigare telefonräkning per månad.

De av föreningen idag önskade dryga 20 000 kronorna, räcker nu i stället för mig ett ANTAL år framöver, samtidigt som tekniken - och konkurrensen - fortskrider...

Slipper ju samtidigt föreningens månadsavgifter m.m...

Fast bara testat mitt nya abonnemang ett par veckor, vill jag tipsa dig om att uppkoppling och support fungerat underbart!

Med all respekt för en förening som en gång hade en god idé, så fortsätter ju tekniken utvecklas. Har scrollat lite på detta forum och sett hur svårt det tycks vara för en liten förening att hävda sig mot leverantörerna, när varken telefon eller Internet fungerar veckovis. Känner dock stor sympati med deras eldsjäl, tillika tydligen ordförande!

Lycka till Anna-Karin!

Hälsningar; Ewa Hanson

 
Söndag 2 Okt 2011
pixel
blbr
tlAng tjänsteleverantör
tr
pixel

Hej Anna-Karin.

Det mycket efter tycke och smak. Dock så om man läser tidigare inlägg här på sidan så är vi många som har haft diverse problem med Bredband2. Vilket är synd för i övrigt så fungerar deras tjänst och supporten är väl ok.

Deras problem gäller åtkomsten till sidor & servrar som står routas genom telias nät. Hastigheten blir nästintill obefintlig. Bråkade med deras support i nästan 6 månader och tillsist så fick jag svaret att jag var den enda kunden som dom hade som hade det problemet och dom tänkte inte göra något åt det då det endast var jag som hade felet. Vilket är ytterst osant.

Själv så kör jag med Bahnhof och jag har bara gott att säga om dom. Deras support är bra och dom återkopplar när dom löst eventuella problem som uppkommit.

Hur övriga leverantörer är vågar jag inte svara på då dom har för min del varit ganska anonyma. Vet att Tele2 inte kan leverera internet till oss via Fiber trots att dom kan det. Råder delade meningar på deras kundtjänst. Dom kan ju ha blivit bättre senaste månaderna men det är inget som jag känner till.

Mvh Roger Wiberg

 
Roger Wiberg - Måndag 26 Sep 2011
pixel
bl br
tlBäst leverantör?
tr
pixel

Hej

Vem rekommenderar ni som leverantör. Jag har hört att Banhoff är bra. hur är det med Bredband 2 och andra?

Tack!

Anna-Karin

 
Måndag 26 Sep 2011
pixel
blbr
tlUppdaterat anslutningsdokumentet
tr
pixel

Under information - anslutningskostnader så finner ni numera ett korrekt underlag för vad det är för priser som gäller.

Roger W, Ordförande VFEF.

 
Roger Wiberg - Torsdag 15 Sep 2011
pixel
blbr
tlAng poster på forumet
tr
pixel

Hej Ewa och alla andra.

Först vill jag säga att det inte var jag som lade posten om vart man hittade informationen gällande anslutningsavgifter. Misstänker att det var någon vänlig själ som ville hjälpa till.

Vi har nämligen inget krav på att man måste vara registrerad för att kunna posta. Loggar man däremot in på sidan så signeras alla inlägg. Och detta gör jag i 99% av fallen iaf.

Som svar på din fråga när det gäller vad det kostar att ansluta en fastighet så stämmer dom uppgifterna. Det som inte stämmer på denna listan är prislistan för hastighet/kostnad.

Jag har på mitt bord att uppdatera detta dokumentet men har bevisligen missat detta helt. Skall åtgärda detta fortast möjligast.

Har du några frågor eller dylikt så är du välkommen att kontakta mig på de listade nummerna alternativ epostadress.

Mvh Roger W, Ordförande VFEF

 
Roger Wiberg - Torsdag 15 Sep 2011
pixel
bl br
tlEwa Hanson
tr
pixel

Tack för svar, som - trots enkel fråga - ej gav så mycket tillbaka.

Den hänvisade "röda rutan" hade jag plöjt innan tidigare förfrågan.

Då nu tydligen inaktuella uppgifter där, ombads jag kontakta någon i styrelsen.

Fastän svaret på min förfrågan inte undertecknats (föreningens policy frångicks?) antar/gissar jag att svaret skrevs av ngn "Roger" som ju tydligen SITTER i hänvisad styrelse och därmed kunde besvarat min fråga om vilja fanns???

Ovan korrespondens, tillika numera inläst historik om föreningen, manar ju inte precis till nya kunder/medlemmar...?

Då alternativen i dag är multipla, avvaktar jag ändå ett SERIÖST svar denna gång.

Ewa H.

 
Torsdag 15 Sep 2011
pixel
blbr
tlDriftstörning
tr
pixel

Vi har någon form av driftstörningen på vårat bredband.

Felet är felanmält och vi har fn inte någon information gällande när det är klart.

Mvh Roger

 
Roger Wiberg - Lördag 10 Sep 2011
pixel
bl br
tlSvar till Eva
tr
pixel

I den röda rutan t.v under "Information" finns uppgifter om kostnader för ny medlem, men det enklaste/säkraste sättet borde vara att kontakta någon i styrelsen, då uppgifterna inte är alldeles dagsfärska.

 
Fredag 9 Sep 2011
pixel
blbr
tlAnslutning
tr
pixel

Hej!

Har förgäves sökt på er hemsida efter anslutningsavgifter för nya kunder.

Oavsett egna anläggningskostnader till befintlig nod (grävning m.m.) önskar jag få besked om anslutningsavgift samt års-dito.

Vänligen; Ewa Hanson

 
Onsdag 7 Sep 2011
pixel
blbr
tlKungälvs Energi har Öpper Hus 10 sept.
tr
pixel

Årets energirikaste dag!

Den 10 september är du och alla du känner välkomna till oss på Kungälv Energi. Vi håller våra lokaler på Bryggmästaregatan 5 öppna från klockan 10.00 och bjuder på fika, underhållning och en strid ström av aktiviteter. Du kan till exempel lära dig konsten att klättra i elstolpar, provåka våra fordon och se bidragen i vår teckningstävling. Välkommen!

Program:

http://www.kungalv.se/upload/KEAB/Bilder/Nyheter/%C3%B6ppethus-03.jpg10.00 Huset öppnas.
10.20 – 11.05 Energishow där professorer från Chalmers visar spännande experiment.
11.20 – 12.00 Kungälv 100 år. Bildspel som visar Kungälvs historia 100 år tillbaka i tiden.
12.05 – 13.05 Teaterföreställning "När elen kom till Kungälv" med teatergruppen Kvarnen.
13.15 – 13.55 Energishow där professorer från Chalmers visar spännande experiment.
14.00 – 14.40 Teaterföreställning "När elen kom till Kungälv" med teatergruppen Kvarnen.
14.45 – 15.15 Kungälv 100 år. Bildspel som visar Kungälvs historia 100 år tillbaka i tiden.

11.00 Buss avgår till värmeverket för en guidad tur på c:a 30 min.
13.00 Buss avgår till värmeverket för en guidad tur på c:a 30 min.

Kungälvs Energi presenterar också senaste nytt när det gäller bredbandet.

Öppet Hus Bredband.pdf

 
Roger Wiberg - Tisdag 6 Sep 2011
pixel
blbr
tl Hej Janne
tr
pixelDu kan om vill använda dig av mitt ärende SUPPORT #ANT-406821 så har du något att luta dig på när dom säger att dom inte har några problem.

Enligt dom själv så har dom inget problem inom deras nät utan det ligger utanför deras kontroll. Dock så är det "vida" känt att B2 har haft sina dispyter med Telia.

Binero som är ett webbhotell fick ta fram en alternativ väg för deras B2 kunder så att dom kan ha fullgod hastighet.

Hur man skall få B2 att ändra sig är en gåta. så det bästa vi kan göra i dagsläget är att felanmäla och ligga på och hjälper inte det så byta leverantör.

Jag var nöjd med dom förutom detta problemet med extremt seg kontakt med servrar som står i telias nät eller som routas via telias nät till B2.

 
Roger Wiberg - Onsdag 17 Aug 2011
pixel
blbr
tlJanne Jaloma
tr
pixel

Jo ja kan tänka mig att det är problem utanför våran tekniska utrustning... Men Det löste sig en liten stund efter att jag skrev mitt arga meddelande (förbannad åt helvete) Men nu är det samma visa igen... Om dom aldrig visar intresse för att fixa problemet här ute, vad ska man göra?

 
Onsdag 17 Aug 2011
pixel
blbr
tlAng. Bredband2
tr
pixel

Dom har problem med routingen till Telias nät.

Dom vägrar erkänna det och jag har haft upp diskussionen både i egenskap av kund samt som ordförande här i VFEF.

Och dessvärre så lyssnar dom inte på det örat.

Fick till svars att du får byta leverantör då vi inte kommer att göra några justeringar pga enskild användares anmälan.

Jag är inte den som förespråkar bojkott men när det kommer till Bredband2 och deras support så ligger det inte långt borta.

Jag bytte själv till Bahnhof och har inte varit nöjdare.

Är rädd att du får göra något liknande såvida inte B2 får för sig att lyssna på sina kunder.

 
Söndag 14 Aug 2011
pixel
blbr
tlFörbannad åt helvette!
tr
pixel

Ursäkta min titel men den stämmer till 110%... Vi har haft problem med vårat internet (som många andra tydligen med har) sen vi bytte till Bredband2. Jag själv använder det mycket till att spela Online och det är fan kaos rent ut sagt.. Vi betalar för 100/100 och vi brukar ligga runt 94/65 i genomsnitt vilket som ser bra ut på papper.. men man märker ju grov skillnad i svarstiden (delay) sen man bytte leverantör! Idag kan vart det värsta när jag mätte upp och fick 4 mbit ner och 7 upp! Jag har självklart kollat min router och testat med andra routrar men problemet kvarstår... Har även pluggat in nätverkskabeln direkt till modemet och det är ingen som helst skillnad! Nån som har en annan leverantör än bredband 2 ute i västerlanda som har samma problem med Delay och att nätet bryter flera gånger om dagen?

//Janne Jaloma backarna 119 västerlanda...

 
Söndag 14 Aug 2011
pixel
blbr
tl"Inte Lätt" fortfarande?
tr
pixel

Hej Roger, trevligt att kunderna äntligen får någon kontakt, låt vara via ditt tveksamma försök till ursäkter på ert Forum.

Nyss hemkommen från sjötjänstgöring, har jag funderat lite..-.

Ditt flum om "dina inlägg" är ej heller vederhäftigt, då jag endast skrivit ETT tidigare påpekande (8:e juli) om hur fruktansvärt dåligt Infrastrukturen via ert nät fungerat under lång tid för min äldre släkting i Västerlanda

(Snälla, hon ska faktiskt kunna ANVÄNDA SIN TELEFON på någon dag i midsommar?)

Att människor ideéllt arbetar för framåtskridande är beundransvärt!

När de däremot bevisligen nu inte - via avtal - räckt till i upphandling av för delägarna fungerande tjänster (mitt tidigare mess om telemarknaden i dag, gav dig ju kalla fötter) måste även du förstå att kritiken kommer att kvarstå och växa...

I stället för att punktmarkera vem som är vad i ledet med tjänster och nät, är mitt enkla välmenta tips att andelsägarna vill ha en fungerande kommunikation och inget annat.

Jobba i stället på DET Roger, så får du respekt från även nutidsVana medborgare!

Lycka Till! önskar en aldrig anonym, när så nu också tydligen krävs;

Håkan Larsson i Gubbero 3 Ingenjörskollektivet, 413 14 Sveagatan GBG

 
Måndag 11 Jul 2011
pixel
bl br
tlTill *Luttrad Iakttagare"
tr
pixel

Jag undrar lite stilla vad du tror att du vinner på dina inlägg?

Jag tänkte inte starta något flamewar ( http://en.wikipedia.org/wiki/Flamewar )

Gängse rutin för felanmälan är att man kontaktar sin leverantör av internet för att starta felsökning.

Därefter så kontaktar internetleverantören Gothnet om felet visar sig vara nätrelaterat.

Vi som sitter i styrelsen gör detta helt på ideell basis. Tiden räcker inte alltid att agera snabbt såsom eventuellt storföretagen som har större resurser.

Att tillägga som sista punkt så är vi inte någon bredbandsleverantör utan vi är en nätleverantör.

Mvh Roger , vågar vara icke anonym.

 
Roger Wiberg - Fredag 8 Jul 2011
pixel
blbr
tlInte-nät
tr
pixel

Underbart för en brebandsleverantör att ha en så tålmodig kund som Anki!

Mindre underbart att denna vänliga människa - och många fler - får vara utan telefon och även Internet under flera dygn.

När ett kortare tele-avbrott drabbar någon av de större leverantörerna annonseras detta via programbrytning/information till allmänheten i lokalradion.

Här kan de drabbade i bästa fall - via släktings fungerande dator i normalt fibernät? skriva felanmälan/be om hjälp - vilket ej besvaras...?

*Otroligt!* Likaså att alla andelsägare tycks glada och nöjda ändå???

"Mot dumheten kämpar Gudarna förgäves"

*Luttrad Iakttagare"

 
Fredag 8 Jul 2011
pixel
blbr
tlinternet
tr
pixel

härligt tack nu funkar det igen:) Tack Roger mvh anki kullarna

 
Onsdag 6 Jul 2011
pixel
blbr
tlinternet
tr
pixel

hej kan någon höra av sig till mig angående mitt icke användbara internet... om du hinner Roger får du gärna komma förbi imorron o kolla vi är hemma hela dagen om inte så långt borta i vilket fall som helst hör av dig om du hinner:) mvh Anki Abrahamsson kullerna sannersbyn.

 
Torsdag 30 Jun 2011
pixel
blbr
paged_firstFörsta
paged_prevSidan av 21paged_nextSistapaged_last
 
tlpixeltr
pixel
Maj 2025
 TiOnTo Fr
v182829301 234
v1956789 1011
v20121314 1516 1718
v21192021 22232425
v222627282930 311
 
pixel
blpixelbr
tlpixeltr
pixel
 
Statistik
 
Medlemmar338
Avtal220
Inblåst fiber308
Fastigheter338

 
Färdigställt
 
01. Sannersbyn93%
02. Kvarnen 100%
03. Ballabo97%
04. Kyrkeby 93%
05. Mosskärra100%
06. Korsvägen33%
07. Stora Åsen93%
08. Skörsbo94%
09. Hålt92%
10. Assleröd96%
11. Groröd 100%
12. Torskog97%
13. Bäck97%
Vilande medlemmar 0%
pixel
bl pixel br